Träningshelg hos Tok-Lasse

ÄNTLIGEN är man igång med skoterkörningen. Lasse i samarbete med Älvsbyns Ms har fixat en bana hemma hos Lasse och nu i helgen var det premiär. Det var många Älvsby förare på plats men även förare från andra klubbar var på besök, till och med förare från Finland.. VI var ca 20 personer på lördag och kanske ca 30 på söndag och det var riktigt skoj..

Vi har fått en ny kvinnlig tävlingsförare i Älvsbyns Ms Elina Öhman och det tycker jag är jätte roligt och jag ser verkligen fram emot att få träna med henne och såklart Matilda. Vi var 4tjejer som tränade i helgen och bla Emma Karlsson från Åsele var på långväga besök.. Kul att vi var så många tjejer hoppas vi blir fler till nästa helg för då blir det träning igen!!

Hur gick träningen då?? Jo, jag kan säga att det spelar ingen roll hur mycket man än har styrke och konditionstränat så kan man inte förbereda sig nog för att köra skoter..  fy tusan vilken träningsvärk jag har i hela kroppen, men jag kan säga att det är värt det! 🙂 vi delade upp oss i grupper och vi tjejer körde givetvis tillsammans 10 min heat/grupp och vi var ca 5 grupper, så rullade det på hela dagen!! körningen känns bra, tycker fortfarande att jag överkör och spänner mig en aning men jag tror att det löser sig allt efter att orken kommer!!

Emma Karlsson

Nu har jag även anmält mig till säsongens första tävlingar som går av stapeln den 4-6 Dec i Arjeplog. Jag går ut hårt och har anmält mig till alla tre tävlingarna och 2 klasser/tävling.

Mer information om tävlingarna och boende kommer här!!

Snox_silverhatten

SnoX