1:a SM deltävlingen i Lima

Efter ca 100 mil var vi framme i Lima där vi skulle köra 1a SM deltävlingen, Det var strålande solsken och 5-10 grader kallt, så bättre väder gick det inte att  få. Måste dessutom berömma Limas MK för en superbra genomförd tävling och en riktigt rolig bana.

Veckan efter Arctic Cat Cup blev jag sjuk och denna förkylning ville inte ge med sig, med sprängande bihålor och konstant hostande så blev det ingen träning på två veckor så jag känner att förberedelserna inför tävlingen i Lima inte var som jag tänkt mig, jag kom igång med träningen två veckor innan tävlingen, så efter en veckas ”nötning” på bana kände jag att jag började hitta tillbaka i flytet.

Det är många tjejer som kör i år vilket är jätte skoj, vi blev uppdelade i två grupper och körde två kval och en final, körningen i kvalen kändes kanon och skotern är jag tok nöjd med, slutade tvåa och etta i mina heat.  Inte lika nöjd med mina starter, får jobba lite mer på det.

Till finalen var jag såklart jätte nervös och givetvis fick jag den sämsta starten någonsin, kom ut som 6-7 ur första kurvan och fick jobba mig upp till 2a platsen då Marika som ledde hade hunnit skaffa sig en rejäl ledning, jag knappade in på henne ganska fort men då plötsligt kör hon ut ur banan över en vall och jag kunde lätt gå upp i ledningen och den höll jag hela vägen in i mål tyckte det var lite synd för det hade kunnat bli en tuff rolig fight , jag hörde henne stressande bakom mig ibland men jag höll mig lugn och körde mitt race och det lyckades. Dom 100 mil vi hade hem kändes inte lika långa nått mer.

Kram AC StarTeam/Crossfix

Lämna en kommentar