SM deltävling 2

Tävlingsuppdatering Vildmarkscupen i Svartnäs och 2a SM deltävling i Kiruna

Där satt den!!

Med lite justering i variatorer och lite bättre självförtroende så plötsligt lossnade det, YES!! Jag har börjat vara med i starterna!

För två veckor sedan i brist på träning på grund av den i hållande kylan åkte jag till Svartnäs i Dalarna för att köra vildmarkscupen.  En tävling som är återkommande och ganska prestigefull vad jag kan förstå. För träningen skull anmälde jag mig i både Dam och Herr klassen.  Redan här funkade starterna och jag vann Dam Klassen, till råga på allt gick jag och direkt kvalificerade mig till B-final i herr klassen och lyckades komma tvåa i det heatet så det innebar att jag fick köra A-final med herrarna och där med tydligen historisk som första tjej någonsin i vildmarkscupens historia tagit sig till A-final. Fick mig en rejäl träningshelg och jag är jätte nöjd med hur jag presterat.

SM deltävlingen i Kiruna!

Turen eller vad det nu är fortsätter att hålla i sig även denna gång blev det vinst, körningen har aldrig känts bättre och jag känner att jag har hittat flytet.  Hoppas bara att man får vara frisk och hel från skador. Det är fortfarande väldigt jämt mellan oss i toppen och det är viktigt att inget går fel.

Det blåste, näst intill stormade hela dagen men tävlingarna flöt på bra. Första heatet tog jag starten och ledde till ett varv från mål då jag av någon anledning råkade slå ner styret så att gasen pekade rakt ner och jag fick problem med att gasa, så naturligtvis kom Marika och körde om mig, Marika är tuff i sin körning och vill liksom jag vinna och det gjorde hon i detta heatet.

Andra heatet tog jag också starten och hittade flytet på en gång kunde efter 6 varv gå i mål som vinnare den totala ställningen i SM ser ut som så:

Tjej 600
Pos Nr Namn Klubb Maskin Team  Delt 1 Delt 2 Delt 3 Delt 4 Final Totalt
1 25 Annacarin KARLSSON Älvsbyns MS Lynx AC Star Team/Crossfix AB 25 25    50
2 311 Marica RENHEIM Lima MS Lynx Skidoo & Lynxhallen Idre 22 22    44
3 5 Emma KARLSSON Åsele SK Arctic Cat Motorhuset /Polaris Racing 18 18    36
4 8 Matilda JOHANSSON Älvsbyns MS Arctic Cat Mellanströms Motor 16 16    32
5 11 Elvira LINDH Borlänge SK Lynx Haralds Båtar 14 12    26
6 22 Emma NILSSON Team Walles Arctic Cat  12 14    26
7 1 Desiree STOLT Umeå AK Arctic Cat Yngvessons 5 20    25
8 109 Petra LINDEBORG Team Walles Arctic Cat Luva Racing 20 0    20
9 79 Emilia DAHLGREN Team Walles Arctic Cat Motor & Fritid Funäs 10 10    20
10 21 Pauline WESTERBERG Lima MS Lynx  3 8    11
11 77 Frida GRÄSVIK Kiruna MK Lynx Lundströms Maskin 8 0    8
12 177 Hanna MUNTER SMK Ockelbo Lynx Hagmans Tak 4 4    8
13 50 Tove JÖNSSON Lofsdalens SK Ski-Doo  2 5    7
14 16 Ronja REVELJ Team Walles Polaris Revelj Racing 6 0    6
15 68 Robine Guldbrandsson Lofsdalens SK Ski-Doo  0 6    6
16 661 Charlotte SVENSSON Åsele SK Lynx Team Svenssons Racing 1 3    4

Lämna en kommentar