Tävlingsuppdatering Arctic Cat Cup

Nu har säsongen dragit igång på allvar och uppdateringen har inte varit den bästa, det finns inga ursäkter och det ska bli bättring. Förra helgen styrde vi i AC Star Team kosan mot Östersund och Nordens största tävling ”Arctic Cat Cup”. Det var flera hundra förare anmälda och i damklassen var vi 19st vilket är mer än vanligt och riktigt roligt.

Lördagen bestod av två kval. I första heatet hade jag lite startproblem, kom ut som 3a i första kurvan men kunde dock fort köra upp mig till ledning och vinna kvalet. Andra kvalet såg ungefär lika ut. Jag var dåligt med i starten men kunde köra upp mig till ledning och vann även det.  Körningen kändes stabil och jag kände mig tokladdad inför söndagens finaler.

 Söndag morgon började med ymnigt snöande men övergick ganska fort till strålande solsken..

Inför finalen måste jag erkänna att jag var väldigt nervös eftersom jag inte hade fått möta mina största konkurrenter i något av lördagens kval.

 I första heatet tog jag starten och ledde fram till ca 10m före mål, då kom Marika från ingenstans och körde om mig och jag slutade på en 2a plats. Jag tror att jag tog ut segern i förskott och började dra ner på farten sista varvet före mål. Detta har jag gång på gång fått jobba med mig själv att jag INTE ska göra, jag fick mig en liten tankeställare och till finalen var jag riktigt fokuserad och målmedveten och jag visste att inga misstag var tillåtna.

 När Final starten gick så kom jag ut som 4a, men efter de två första kurvorna låg jag 2a tätt bakom fjolårsvinnaren. Jag hade mer fart än henne och körningen kändes stabil. Jag låg bakom, stressade och avvaktade omkörning. Men i början av andra varvet körde hon omkull och jag gick upp i ledning. Luckan ner till tvåan bara ökade och den ledningen höll jag resten av finalen och kunde efter 10 varv gå i mål som vinnare!!

 Att jag helgen innan vann en tävling i Storuman känns helt plötsligt oviktigt att nämna då vinsten av ”Arctic Cat Cup” är det största som hänt mig, det slår ALLT!

 Det känns oerhört skönt att få ett kvitto på att formen är bra och att jag är konkurrens kraftig inför kommande SM tävlingar…

 Glada hälsningar med hopp om att formen håller i sig!

Ett super tack till mina underbara arbetskompisar som alltid ställer upp på mig. Tack Jonas Brännström, Robban och Viktor Svartling för att ni hjälpte mig att vinna ACC.

//Anna-Carin

AC Star Team/Crossfix AB

Lämna en kommentar