SM Deltävling 2 i Älvsbyn

Det var -19 och  morgonen började med förseningar vid anmälan,  tävlingsledningen beslöt att skjuta på starten för att dom skulle strö ut sot på banan så  att vi förare skulle  ha en chans att se banan bättre! Tävlingsledningen var länge inne på att avbryta tävlingen men eftersom det var många damer som kört över 80 mil enkel väg för att tävla så beslöt dom att vi damer skulle få träna två varv och vi skulle få besluta om vi ville /kunde köra, efter ett snabbt förarsammanträde beslöt dom/vi att köra!

Heat 1 var jag dåligt med i starten tror jag låg 5a men efter några varv lyckades jag utan problem köra upp mig till ledningen och höll det ända in i mål!!

Heat 2 kom jag bra med i starten men i slutet på den långa startrakan kom marika och elina om mig! men ut ur ravinen hade jag lyckats köra upp mig till ledningen, allt flöt på bra tills jag i ett hopp landade i mot och bakre boggie fästet gick sönder och jag flög av skoter, jag tog mig upp och skulle fortsätta kämpa och då visste jag inte att fästet var trasigt men skotern gick knappt frammåt huven, lysbulan och luftburken hade klyvts i två delar, men jag körde hela heatet och lyckades ändå få med mig 5 poäng så totalt slutade jag på en 5e plats 

Det gick bättre för min klubbkompis Elina som lyckades med lite tur knipa 1a platsen i totalen!  Även min andra klubbkompis Matilda gjorde bra ifrån sig !! Bra kört och Grattis båda två!

Jag har haft jätte mycket problem med min skoter och har inte haft möjligheten att träna ordentligt som jag velat, dessutom gjorde jag illa mig i ryggen på en träning, men nu är det bara att kämpa på och ladda om till nästa tävling!

Kram Kram syns i snön!

Lämna en kommentar